Tuesday 4 December 2012

FAKTA TERBARU-KUNING TELOR

Kenapa terlalu takut untuk mengambil telur kuning? Sepatutnya telur yang goreng dengan minyak masak yang lebih harus ditakuti.
 
benar ia ada kolesterol tapi kolesterol yang sihat.malah bahan dalamanya yang bernama lecithin akan menurunkan kolesterol yang tidak baik dalam badan kita. Telur yg digoreng dgn minyak biasa akan mempunyai kolesterol yang tidak sihat. so jgn takut telur kuning k
 
CONTOH SOALAN..
Arjun Ajuna Tahu tu , tpi body jadi gebu bila selalu telur kuning nmpk x solid. sal mmber dh jadi mcm tu , klau tgh buat size ok la kot tpi kalau tgh cutting baik tolak jer la kot . tu pndngan saya la kn .. salah harap btlkan .. PEACE
 
JAWAPANNYA
Iskandar Zulkarnain Hj Sulaiman body jadi gebu kerana lebihan lemak dan air dalam badan dibahagian kulit yang buat otot blur. sepatutnya telur kuning akan buat otot lebih besar dan hard. untuk cutting jangan buang terus. makan 3biji penuh dan 3 putih untuk protect testosterone dalam badan supaya tak merudum jatuh dan akhirnya kita akan kecut.
 
JADI JANGAN TAKUT MKN KUNING TELOR..TERBAIK...
 

1 comment:

  1. Jangan lupa yang kandungan leucine (uraian BCAA) dalam telur kuning dan vitaminya mampu membantu proses perkembangan otot. Jadi dengan membuang telur kuning sepenuhnya ibarat anda membuang duit dan manfaatnya. cuma berhati2 jika terlalu banyak kerana kalorinya agak tinggi. satu tips untuk makan telur kuning iaitu mangambil telur kuning tanpa hidangan karbohidrat sampingan. contohnya telur dan nasi. ia akan membuat kalori seluruh meal menjadi sangat tinggi. oleh itu makan ia sahaja atau lebih elok dimakan bersama sayuran yang berfiber.

    ReplyDelete